Només he tardat 14 anys

Han hagut de passar ni més ni manco que 14 anys per entendre aquelles sabies paraules, un bon grapat d’experiències i sobretot; aquest darrer any de: vivències, decepcions de persones i més d’una patacada, per en-ten-dre que significa:
 

PICARDIA

 

Astúcia per dissimular alguna cosa o per treure profit d’alguna situació. 

Exemple: Li va preguntar amb molta picardia on havia anat per sorprendre’l amb una mentida.

Sinònim: malícia.

No he destacat mai per ser de les més llestes de la classe, però vaja, que tampoc sóc de les que agafa els acudits dues setmanes després… Amb això vull dir que fa uns anys ja coneixia  el significat de persona astuta, però no pensava pas que fos vital posar-ho a la pràctica o tenir-ho tan present per sobreviure a la selva urbana. Res, que si em despisto un poc més se’m mengen una cama! Per on anava? Ah si! Que anava totalment errada, i com diuen que “es de bien nacido ser agradecido” aprofito per retractar-me, donar-te les gràcies pel consell bon amic i de passada recordar els meus sweet 14.
 
Ell, un noi que fa molts anys fou parella meva, em repetia amb la tècnica del disc ratllat: “Et falta picardia, m’agrades molt i series perfecte per a mi si tinguessis aquest punt de malícia ”. Jo agafava unes emprenyades de collons de mico cada vegada que em deia això, i dia si dia també acabàvem barallats. Una vegada, cansada de sentir-lo vaig dir-li: Idò saps què? Ves-te’n amb ella (assenyalant-li una noia de classe, maca i pícara) jo… sóc feliç tal com som! Així que deixa’m fer! Ell, va baixar el cap i em va dir: Jo només ho faig pel teu bé vida, no vull que et facin mal, jo t’estim i em preocupa que et facin patir. Jo no entenia res! Que sigui dolenta perquè no em facin mal? Aquest noi està boig o s’ha begut l’enteniment. Vaig sortir de la classe enfilant passadís i carrer ben aviat, no el volia veure mai més! Mentre caminava pel carrer anava pensant en veu alta: Què es pensa aquest? Amb qui em vol convertir en una persona perversa i dolenta? pícara, mentidera i maliciosa? No, no i no!!! Què malvat!!!
 

O… potser tenia raó i era massa:

Innocent?…

Ingènua? …

Bondadosa? …

 

SI. SI. SI.

 

 
Signat: Aquella ex-innocent ex-ingènua i ex-bondadosa.
  1. Moltes gràcies pel teu comentari Francesc! Sí, pensant-ho així tens molta raó, de poc ens serveix créixer des de la picardia i malícia més que per formar persones infelices.

    Alguna coseta he après des de llavors, és cert; encara que he de confessar que segueixen acompanyant-me alguns trets d’aquella innocència i ingenuïtat, això si, una mica més controlats. 😉

    P.S: Gràcies

  2. Si no sabia valorar i estimar la innocència bondadosa d’una al·lota de 14 anys (no crec que tal cosa pogués ser considerat cap malaltia greu que requerís teràpia de xoc!), ell tampoc no devia ser cap geni. Un comportament definit per la picardia llavors, podria ser el preludi d’una adulta gris, presonera de les seues “fites”, incapaç de valorar la dolçor, incapaç d’obrir el seu cor i predisposada a veure malícia pertot.

    Segur que n’has après així com toca, i segur que vals més del que valdries si ja llavors haguessis actuat amb aquesta astúcia que requeria.

    PS: Feies un bloc ben curro!

  1. Encara no hi ha cap trackback.

Deixa un comentari